Atėjus rudeniui plaukai kenčia ne tik nuo atšalusio oro, bet ir dėl susilpnėjusio imuniteto, vitaminų trūkumo, ypač jei jie trapūs, pažeisti. Gydytoja dermatologė Gitana Šabūnienė primena, kad rūpintis plaukais turėtume ne tik šaltuoju, bet ir šiltuoju metų laiku.

"Labai dažnai problemų, susijusių su plaukais, ištakos glūdi kur kas giliau nei šaltas oras. Plaukus reikia prižiūrėti visus metus. Galbūt vienas sezonas reikalauja daugiau dėmesio, kitas – mažiau, bet, kai pažeistas plaukas pasiekia odos paviršių, jis tampa negyva struktūra. Ir vieną kartą ją pažeidus, atkurti galimybės jau nėra", - sako G. Šabūnienė.

Todėl vis dažniau kalbama apie tai, kad vasarą reikėtų apsauginiais kremais tepti ne tik veidą, bet naudoti tam tikras priemones ir plaukams, nepamiršti galvos apdangalų. Kaip įmanoma labiau slėpti plaukus nuo tiesioginių saulės spindulių. Taip pat vertėtų atsargiai elgtis baseine ir jūroje.

Prieš maudantis netgi patariama iš pradžių sudrėkinti plaukus geriamuoju vandeniu – tada plaukas priima mažesnį kiekį druskų, nei tuo atveju, kai jis sušlampa būdamas sausas.

Pažeisto plauko išorinis sluoksnis tampa netolygus, kai iš jo išgaruoja vanduo – pasidaro trapus, ima lūžinėti. Taip nutikus mėginame atgaivinti plauką. Vienas iš būdų tai padaryti – skirti laiko ir argano, kokoso aliejais ištepti plaukus bent keletą valandų iki plovimo, kad aliejus suspėtų į juos įsiskverbti.

"Dar vienas svarbus dalykas – kaukės, kondicionieriai, kuriuos siūlyčiau rinktis be silikono, - sako G. Šabūnienė. - Jis suteikia tik momentinį žvilgesio efektą, bet ne gydomąjį poveikį. Nuolat naudojant silikono turinčius produktus plaukas silpnėja, jis atrodo dar labiau pažeistas ir pavargęs nei prieš tai.

Siūlyčiau rinktis priemones, kuriose yra keratino, šilko. Jomis ištepus plaukus reikėtų palaikyti ilgiau – apie 10 min. Taip pat sulyginti plauko žvynelį padeda įvairūs serumai, kitos nenuplaunamos priemonės".

Anot gydytojos, plauko „sveikata“ priklauso ir nuo mūsų mitybos. Patariama gerti daug skysčių, ypač – vandens. Itin svarbu ir sveika mityba: jei žmogus dažnai valgo apdorotą maistą, saldumynus, plaukai greičiau riebaluojasi. Visavertis maistas, be abejonės, pridės grožio ne tik plaukams, bet ir odai.

"Plaukų žvilgesiui labai reikalingos omega riebalų rūgštys, kurių turi lašišinės žuvys. Veganams tiktų avokadų, sėmenų aliejai. Taip pat naudingi baltymai, grūdinės kultūros produktai ir, kaip jau minėjau, pakankamas suvartojamų skysčių kiekis, - sako G. Šabūnienė. - Dažnai jaunoms moterims trūksta vitaminų, ypač geležies, dėl ko plaukas irgi gali tapti sausesnis, trapesnis, netekti žvilgesio".

Jei nėra laiko sveikai ir subalansuotai mitybai, kompensuoti trūkstamą vitaminų kiekį kažkiek gali papildai.

Dažnai plaunančioms galvą patariama reguliariai kirpti galiukus, kad plaukai atrodytų gražiai ir būtų sveikesni.

Dar daugiau plaukų ir odos priežiūros patarimų išgirsite jau spalio 13-15 d. Klaipėdoje, “Švyturio arenoje” vykstančiose parodose “Grožis 2017” ir “Stiliuz 2017”. Visas naujienas apie parodas rasite socialinio tinklo “Facebook” paskyroje “Parodos Klaipėdoje” ir internetinėje svetainėje Expo-vakarai.lt.