Pierras Dukanas, gydytojas, kuris, kaip pats teigia, į dietologų gretas įstojo visai atsitiktinai, tapo tikru gelbėtoju daugeliui nuo antsvorio kenčiančių žmonių. Jei dar nežinai, kas ta DUKANO dieta, siūlome susipažinti ir tuo pačiu paskaityti keletą dietologo patarimų iš jo knygos „Aš nemoku lieknėti“.

Gydytojo Pierro Dukano tvirtinimu, dietos, kur reikia skaičiuoti kalorijas, maistą versti vienetais, neveikia, nes žmogaus smegenys prieštarauja maisto vertimui abstrakčiais dalykais. Jis siūlo keturių etapų dietą.

Pirmasis etapas trunka apie 10 dienų. Šiuo metu privalu atsisakyti bene visų angliavandenių (duonos, grūdų, vaisių ir daržovių), tačiau galima valgyti daug baltymingo maisto: mėsos (išskyrus kiaulieną ir ėrieną), žuvies, vištienos, kiaušinių, sojų ir lieso pieną. Porcijų riboti nebūtina. Reikia tik išgerti bent 1,5 litro vandens ir suvalgyti 1 sėlenų šaukštą per dieną. Šiuo etapu greitinama medžiagų apykaita.

Antrasis etapas trunka, kol pasiekiamas pageidaujamas rezultatas. Galima į racioną įtraukti visas daržoves, išskyrus morkas, žirnius, kukurūzus ir bulves. Baltymingas maistas ir toliau valgomas, tik sėlenų dozė didinama iki 2 šaukštų, o vandens ir dabar pakanka apie 1,5 l per dieną.

Trečiajame etape galima vartoti neribotą kiekį baltymingo maisto (net kiaulienos bei ėrienos) ir daržovių. Galima suvalgyti 1 vaisių per dieną, 2 skilteles nesmulkintų grūdų duonos ir sūrio gabaliuką. Kartą per savaitę leidžiama pasmaguriauti šiaip jau draudžiamais maisto produktais, pavyzdžiui, gabaliuku picos ar torto.

Ketvirtasis etapas – palaikomoji fazė, kuri trunka iki gyvenimo pabaigos: vieną kartą per savaitę būtina valgyti tik baltymingo maisto ir nepamiršti principų, kurių buvo laikomasi pirmuoju etapu.

Ką apie šią dietą sako gydytoja, dietologė Žana Antonova:

„Pirmuoju bei trečiuoju etapais rekomenduojama vartoti labai daug baltymų, o iš angliavandenių leidžiamos tik sėlenos, kurios sužadina virškinamojo trakto peristaltiką (todėl saugo nuo vidurių užkietėjimo) ir suteikia sotumo jausmą. Žinoma, ribojant kai kurių maisto produktų vartojimą galima sėkmingai numesti svorio, tačiau tokia mityba nevisavertė, kartais netgi kenkia sveikatai. Asmenims, kuriems nustatyta rimtų negalavimų, susijusių su kepenimis, inkstais bei širdies darbu, šios dietos laikytis negalima. Be to, valgant baltymų gausių produktų tik kartą per savaitę kyla rimta rizika susirgti osteoporoze, vėliau gali kilti bėdų dėl dantų, dar kitokių sveikatos problemų.“

O štai ką knygoje „Aš nemoku lieknėti“ sako pats Pieras Dukanas:

1. Po apsivalgymo ir nevaldomo apetito kauke slepiasi noras save apdovanoti maistu (juk už gerus darbus nusipelnei pasilepinti), kuris visiems apkūniems žmonėms yra nenugalimas ir toks pats stiprus, kaip išgyvenimo instinktas. Prisirišimas prie saldaus maisto iš dalies yra įgimtas, tačiau psichologai sieja tai su auklėjimo ypatumais. Tėvai įpratę už gerą elgesį apdovanoti vaikus saldumynais, todėl saldėsiai nuo pat mažens asocijuojasi su skatinamuoju prizu

2. Pradėdamas lieknėti, žmogus iš anksto žino, kad be aplinkinių pagalbos nesugebės išlaikyti ryžto ir padaryti to vienas. Deja, vien tik patarinėdami, nepadėsime apkūniam žmogui numesti svorio, kad ir kokie logiški ir argumentuoti būtų tie patarimai.

3. Tiems, kurie nori numesti svorio, reikalinga dieta, kuri duoda gana greitai pastebimus pirmuosius rezultatus. Tik taip bus sustiprinta ir išlaikyta motyvacija. Pacientui taip pat būtini konkretūs tikslai, kuriuos turi nustatyti kas nors iš šalies ir kurie turėtų būtų padalinti į 4 lieknėjimo etapus, tarp kurių žmogus galėtų pats įvertinti, kiek pastangų reikia įdėti, kad pasiektų rezultatų.

4. Dauguma sensacingų dietų, žadančių žaibiškus rezultatus, iš tiesų turi labai efektingą pradinį etapą ir stulbinančius pirmuosius rezultatus. Tačiau perskaičius visas tokių dietų rekomendacijas ir taisykles, žmogus ir vėl lieka vienas su savo pagundomis. Ir viskas prasideda iš naujo. Nepriklausomai nuo to, kokios originalios ir išradingos visos šios dietos, visos jos tampa neefektyvios po pirminio aktyvaus laikotarpio ir džiuginančių rezultatų, nes galutiniame etape žmogui duodami tik keli pamokantys patarimai apie saikingą valgymą, kurių jis tiesiog negali laikytis.

5. Jei norisi greitai užkąsti, rinkis baltyminius produktus. Jie suteikia sotumo jausmą. Tai gali būti natūralus neriebus jogurtas, tunas savo sultyse, rūkyta lašiša, sausainiai iš avižų sėlenų...