Jaunystėje dažnai aukojame miego valandas dėl mokslų arba vakarėlių, tačiau tikrai erzina, kai norisi išsimiegoti, tačiau niekaip nepavyksta to padaryti. Ką daryti, jeigu avių skaičiavimas tik dar labiau atitolina miegą? Šiame straipsnyje pateiksime kelis sprendimus į dažniausiai pasitaikančias miego problemų, kad pagaliau galėtum užsidėti savo gražiąją „Victoria‘s Secret“ pižamą ir tikrai puikiai išsimiegotum!

Kas trukdo jums užmigti?

Taigi, kodėl moterys negali naktį ramiai miegoti? Dažniausiai taip yra todėl, kad mėgstame naktinėti, patiriame daug streso, arba per daug mąstome prieš miegą.

Vaikinai, darbai, susirinkimai, vėl vaikinai! Net jeigu pasilieki pakankamai nemažai laiko sveikam ir maloniam miegui, aktyvi dienos veikla tavo protą gali palikti streso būsenoje, o dėl to bus sunku miegoti naktį. Daugeliui merginų sunku nusiraminti po įtemptos darbo dienos darbų ar paskaitų. Pradėjusios galvoti apie darbinius reikalus arba kokį nors savo sveikatos negalavimą, užmigti nebegali kas antra moteris.

Dar viena nemigos kamuojamų žmonių grupė yra labai jautri energiją stimuliuojančioms medžiagoms, todėl jie privalo vengti kofeino antroje dienos pusėje. Taip pat daugelis iš mūsų neretai naudojasi nešiojamais kompiuteriais, žiūri televizorių ar susirašinėja SMS žinutėmis prieš pat eidamos miegoti. Šių prietaisų naudojimas taip pat paveikia mūsų smegenis, jas suaktyvina, todėl atsipalaiduoti prieš ruošiantis miegoti darosi dar sunkiau. Taip pat bėdų pridaro ir elektroninių prietaisų skleidžiama šviesa ji įtempia akis, kurios yra nepasiruošusios miegui.

Kaip greitai įveikti nemigą?

Šie keli patarimai padės tau greičiau užmigti ir be reikalo neprabusti.

Patrauk elektroninius prietaisus į šalį. Padėk telefoną toliau nuo savęs, taip pat ir kitus elektroninius prietaisus. Jokiais būdais nepatariama jų neštis į lovą. Palik nešiojamąjį kompiuterį ant darbo stalo, o telefoną tikrai vertėtų palikti kitame kambario kampe, toliau nuo lovos. Be to, nepamiršk išjungti garso. Idealiausias variantas būtų išjungti kompiuterį, televizorių ir telefoną bent vieną valandą prieš einant miegoti.

Reguliuok suvartojamo kofeino kiekį.
Venk gerti kavos, arbatos bei limonado su kofeinu tris valandas iki miego. Kofeinas stimuliuoja nervinę sistemą, todėl jis labiau tinka ištverti nuobodų susirinkimą, tačiau tikrai ne pats geriausias pasirinkimas prieš miegą. Taip pat svarbu žinoti, kad kofeinas skirtingai veikia žmones, tad kai kurioms moterims geriau nevartoti kofeino net 6 valandas iki miego.

Vandens procedūros. Karštas dušas arba vonia tikrai padės atpalaiduoti kūną ir nuraminti pojūčius. Nusimaudyti vonioje ir paklausyti muzikos prieš miegą yra tikrai naudinga, jeigu nori gerai išsimiegoti.

Šiek tiek užkąsk.
Gali užkąsti šiek tiek maisto su proteinu, kuris tau padės greičiau užmigti. Geriausia būtų užkandžiauti valandą prieš miegą, tačiau nepamiršk, kad porcijos turi būti mažos, kitaip tai gali apsunkinti tavo medžiagų apykaitą, kuri gerokai sulėtėja miego metu.

Pasinaudok žolelių pagrindu pagamintais vaistais miegui pagerinti (vartok atsakingai). Kai neturi laiko tinkamai pasiruošusi miegui, gali išmėginti miego piliules. Vienos iš populiariausių su melatoninu, kuris priduoda daugiau natūralaus miegą skatinančio cheminio elemento jūsų kūnui. Puikiai tinka žmonėms, kurie ilgai negali užmigti arba turi labai mažai laiko išsimiegoti.

Venk migdomųjų.
Minesotos miego instituto profesorė Keiti Gromer sako: „Tokie medikamentai nėra sukurti ilgalaikiam naudojimui ir tinka tik padėti įveikti rimtus miego sutrikimus“.
Profesorė Keiti, primena, kad negalima tokių vaistų vartoti kartu su alkoholiu. Tiek alkoholis, tiek ir miego medikamentai yra depresantai, tad šių dviejų dalykų vartojimas kartu gali būti pavojingas tavo nervinei sistemai. Dėl tokio maišymo gali būti tokių šalutinių poveikių kaip lėtesnis širdies ritmas, kvėpavimo sunkumai ir padidėjusi komos ar net mirties rizika.

Atpalaiduok savo protą. Profesorė Keiti taip pat sako, kad paprasti protinės mankštos pratimai (pavyzdžiui, skaičiavimas atgal) gali padėti susikaupti miegui, ypač jeigu dienos pabaigoje tavo mintys lenktyniauja viena su kita. Taip pat gali pamėginti meditaciją arba skaitymą – šie dalykai turi raminamąjį efektą. Jei prabudai – atikelk ir kelias minutes paskaitykite, o tada jau galėsite ramiai miegoti.

Turbūt girdėjai daugybę nemigos įveikimo patarimų nuo pačių paprasčiausių iki keisčiausių. Gera žinia yra ta, kad daugelį iš jų galima išbandyti. Pavyzdžiui, vienoms padeda levandų kvepalai, kuriais šiek tiek apipurškia pagalvę. Taip pat padeda nedidelis triukšmas (pavyzdžiui, skleidžiamas televizoriaus) arba lietaus garsai. Be to, galima užsiimti jogos pratimais, rašyti dienoraštį arba kurti, įsivaizduoti, jog eini ilgais laiptais žemyn.