Ko gero ne viena iš mūsų mano, kad vienintelis kelias tobulo pilvo link - alinančios sporto treniruotės. Deja, vien sporto nepakanka ir dažnu atveju pradėti reikėtų ne nuo atsilenkimų, o nuo maisto.

1. Gelbėjimosi ratas
Šis pilvuko tipas būdingas daugiau sėdimą gyvenimo būdą praktikuojančioms ir priklausomybę saldumynams turinčioms moterims. Visa laimė, kad susitvarkyti su tokiu pilvuku yra gana paprasta ir be savęs alinimo sporto klubuose. Tereikės pakoreguoti mitybą.

Jeigu mažai judi ir vartoji daug rafinuoto cukraus, taip pat sausainių, baltos duonos, pyragėlių, tai logiška viso to pasekmė – didelis, keliasluoksnis pilvas. Riebalai taip pat kaupiasi ir ant kojų bei klubų.

Greitasis susidorojimo su problema planas
* Mažink alkoholio vartojimą. Tai tikra bomba: spiritas – tikrasis cukrus. Kaip ir visi papildomi angliavandeniai, suvirškintas alkoholis kaipmat nusėda ant liemens riebalinių sanklodų. Daugeliui gerai žinomi „alaus pilvukai“, tačiau reikia nepamiršti, kad egzistuoja ir „vyno liemuo“.
* Išpampęs pilvas į apačią išplatėja. Kartkartėmis išgerti galima, tačiau norėdama džiaugtis plokščiu pilvuku, mažink gėrimų kiekius.
* Po dviejų savaičių alkoholio atsisakymo, imkis mitybos pertvarkymo. Jokių pusfabrikačių, užkandžiavimų, cukraus, druskos ir konservantų. Tik natūralus, visavertis maistas.
* Rinkis šviežius, neapdorotus produktus: žuvį, kiaušinius, ekologišką mėsą, daržoves, riešutus ir avokadus.
* Vis tik neišvengiamai teks daugiau judėti. Jeigu nesi sporto klubo gerbėja, pradėk nuo pasivaikščiojimų gamtoje. Rytais nors trumpai pasimankštink, puikiai tiks pritūpimai ir joga.

Pagrindinis patarimas šio tipo pilvuko savininkei
Kitą, kartą, kai po sunkios darbo dienos kils pagunda palepinti save gabalėliu torto, tiesiog stovėdama prieš veidrodį pridėk jį prie pilvo ir pabandyk įsivaizduoti, kad jį suvalgius, pilvukas būtent tiek padidės.

2. Stresinis pilvukas
Šis pilvuko tipas dažniausiai būdingas perfekcionistėms, kurioms visada visko negana ir kurios nuolat niekur nespėja. Dėl patiriamo streso tokios moterys kenčia nuo taip vadinamo žarnyno sudirginimo, kuris pasireiškia dažnu pilvo pūtimu.

Esant tokio tipo pilvukui, būtina žinoti, jog riebalai jame kaupiasi aplink bambą. Tai pirmas požymis, jog organizmas gamina per daug kortizono – hormono, skatinančio riebalų kaupimąsi būtent aplink bambą. Kitas stresinio pilvuko požymis – jo kietumas.

Tokio pilvuko atsiradimo priežastis – valgymas bet kada ir bet kokio maisto, taip pat pernelyg didelis kavos kiekis.

Greitasis susidorojimo su problema planas
* Gulkis anksčiau miegoti. Arba vėliau kelkis. Moterims, kurios nuolat neišsimiega arba prastai miega, sutrinka leptino, hormono, kuris reguliuoja apetitą ir medžiagų apykaitą, gamybos procesas. Štai kodėl mes, būdamos pervargusios persivalgome ir trokštame dar ko nors saldaus desertui, nes tai suteikia mums energijos.
* Išbandyk gilios relaksacijos techniką. Meditacija, joga, karšto vandens vonia prieš miegą – tiks viskas, kas gali nuraminti. Ir dar. Negerk daugiau dviejų puodelių kavos per dieną.
* Treniruočių metu nepersistenk. Pernelyg dideli krūviai kardio treniruočių metu skatina kortizono gamybą. Tad šios treniruotės ne tau. * Išbandyk atpalaiduojančią veiklą, pvz. pasivaikščiojimus.
* Gerk mineralinį vandenį. Jo sudėtyje esantis magnis padės nusiraminti ir atsipalaiduoti. Jeigu mineralinio vandens nemėgsti, valgyk daugiau tamsiai žalios spalvos lapinių daržovių ir braziliškus riešutus (bertolijas).

Pagrindinis patarimas šio tipo pilvuko savininkei
Ramunėlių arbata ir joga padės atsipalaiduoti ir sumažins kortizono kiekį. Tai palengvins lieknėjimo proceso pradžią.

3. „Mažas šunytis“
Toks pilvukas atsiranda perdėtai rūpestingoms mamoms ar užkietėjusioms karjeristėms. Pasitaiko atvejų, kai toks pilvukas atsikiša ir save alinančioms sporto salėje merginoms. Visais atvejais priežastis ta pati: per didelis krūvis nugarai, o tai verčia pilvo raumenis tarsi „išvirsti“ į priekį.

Greitasis susidorojimo su problema planas
* Viso ko pagrindas – gera mityba. Savo racioną papildyk ląsteliena: žūtbūt turi pagerinti virškinimo sistemos darbą, nes būtent ji sukelia nemalonų pilvo pūtimą bei vidurių užkietėjimą. Daugiau valgyk duonos su sėlenomis ir lapinių daržovių.
* Atsisakyk pritūpimų. Jie tik dar labiau skatina stuburo iškrypimą. Vietoje jų rytais atlik keletą asanų iš jogos, kurios stiprina nugaros raumenis.

Pagrindinis patarimas šio tipo pilvuko savininkei
Susirūpink savo skrandžio būkle. Tam, kad išvengtum pilvo skausmų, gerk daugiau vandens, valgyk lengvai virškinamą maistą: žalias daržoves, baltymais turtingą mėsą, žuvį, vištieną.

4. „Mumi –Tumi“
Toks pilvukas būna neseniai pagimdžiusioms moterims. Didžiulės riebalų klostės juosia šiaip jau niekada neturėtą pilvą? Nusiramink: net ir pačioms liekniausioms ir labai prisižiūrinčioms moterims prireikia mažiausiai šešių savaičių po gimdymo, norint susigrąžinti buvusias kūno formas.

Šiuo atveju svarbiausia nepersistengti ir nebėgti pačiomis pirmomis savaitėmis į sporto salę. Specialistai rekomenduoja ją dviems-trims mėnesiams pamiršti, nes organizmui būtinas adaptacinis laikotarpis. Geriausia, ką galima savo labui per tą laiką nuveikti, tai stiprinti dubens ir klubų raumenis.

Greitasis susidorojimo su problema planas
* Gerk žuvų taukus. Pradėk nuo trijų kapsulių per dieną valgio metu. Jei šį įprotį pavyks išlaikyti visam gyvenimui, tai išeis tau tik į naudą.
* Pabandyk valgyti „geruosius“ riebalus: riešutus, sviestą, alyvuoges. Jie padės deginti bloguosius riebalus ir organizmas efektyviau pasisavins vitaminus iš maisto. Be to, jie padeda įveikti nuovargį. O tai labai svarbu jaunoms mamoms.
* Sutelk dėmesį į dubens srities raumenis. Jų stiprinimas ir geras tonusas pagreitins pilvuko išnykimą.
* Nedaryk pritūpimų. Jeigu po gimdymo kurį laiką neleisi pilvo raumenims natūraliai atsistatyti, tai gali paskatinti strijų atsiradimą.

Pagrindinis patarimas šio tipo pilvuko savininkei
Įprask dienos metu pamiegoti. Kad lengviau būtų užmigti, užtamsink langus. Prieš nakties miegą atlik keletą lengvų tempimo pratimų.

5. Pilvukas „debesėlis“
Jeigu vakarais nuolat jauti pilvo pūtimą, vadinasi, bus sutrikęs skrandžio darbas. Panašaus pobūdžio negalavimus dažniausiai sukelia virškinimo sutrikimas ar net alergija. Jeigu tai dažnas ar lėtinis negalavimas, vadinasi reikia keisti savo mitybos racioną. Paįvairink jį.

Greitasis susidorojimo su problema planas
* Dažniausia to priežastis būna kviečių ir gliuteino netoleravimas (duona, makaronai, konditerjos gaminiai), alkoholis, mielės (alus, keksai, kepiniai), pieno produktai (sūris, pienas, grietinėlė). Kažkas iš šio sąrašo ir sukelia pilvo pūtimą.
* Nors porai savaičių pasistenk atsisakyti gliuteino turinčių produktų. Iš to, kaip į tai reaguos pilvukas, galima bus daryti išvadas. Jeigu pilvo pūtimas, atsisakius šių produktų, išnyks, ateityje stenkis valgyti mėsą, žuvį, kiaušinius ir daržoves.
* Įprask valgyti sočius pusryčius. Pilvo pūtimo bėda dažniausiai persekioja nemėgstančias valgyti pusryčių, bet niekaip nebaigiančias vakarieniauti. Ilgiau ir geriau sukramtyk maistą ir gerk daugiau vandens.
* Labai išpūstas pilvas – tai dažna nesubalansuotos žarnyno mikrofloros pasekmė. Gerk daugiau probiotikų, pvz. kefyro. Savo mitybos racioną papildyk grietine, kopūstais, česnaku ir svogūnais. Kai tik išgydysi žarnyną, kaip mat atslūgs ir pilvo pūtimas.

Pagrindinis patarimas šio tipo pilvuko savininkei
Nori tikėk, nori – ne, tačiau geriausia kuo gali pasitarnauti savo pilvukui, tai kvėpavimo pratimai. Kiekvieną rytą atsigulk ant nugaros, pilnai atsipalaiduok ir pradėk giliai kvėpuoti, tačiau ne krūtine, o pilvu. Vieno seanso metu atlik bent dešimt įkvėpimų ir dešimt iškvėpimų. Ir dar. Pasistenk po valgio nors trumpam išeiti pasivaikščioti.