1. Riebūs kepsniai ir kiti mėsos patiekalai, kepti riebaluose

Ypač kiaulienos šonkauliukai, kiaulienos kepsniai, riebi vištiena (vištos sparneliai ir šlaunelės). 500 g riebios mėsos arba žuvies, keptos keptuvėje su aliejumi, turi 125 g riebalų ir apie 2000 kcal.

2. Rūkyta dešra, mėsa ir sūris, kurio riebumas didesnis nei 40 %

Atšalus orams, tokie patiekalai ypač paklausūs: gaminame užkandėlės svečiams, o kartais ir pačioms norisi kažko riebesnio - juk lauke jau šalta! Lendame į šaldytuvą, sužvejojusios ten sūrio ir rūkytos dešros susitepame keletą sumuštinių. Na, štai ir visas kalorijų vagonas atkeliavo. Vidutinio dydžio sumuštinyje su sviestu ir sūriu yra 15 g riebalų, 1250 mg druskos ir 280 kcal.

3. Salotos su majonezu

Net jei tai virti burokėliai, majonezas vis tiek pridės papildomų kalorijų „lengvam" patiekalui. O jei dar įdėtum virtų bulvių ar kokios kiaulienos, kalorijos šoktelėtų dvigubai. Vienoje porcijoje salotų su majonezu yra ne mažiau kaip 12 g riebalų ir 180 kalorijų. Žinoma, jų gali būti ir daugiau, kalorijų kiekis priklauso nuo salotų ingredientų.

4. Ledai

Net ir pasibaigus vasarai ledai niekur nedingsta. Deja, šis desertas - vienas kaloringiausių. Netgi vadinamuosiuose vaisiniuose / vandeniniuose leduose yra labai daug kalorijų. Vienoje porcijoje vandeninių ledų ledų (greičiausiai juos žinai - spalvoti, susukti) yra 380 kalorijų.

5. Saldūs gazuoti gėrimai, alus ir arbata su cukrumi

Dažniai žmonės nepastebi, kiek daug kalorijų plaukioja saldžiame vandenyje arba alaus bokaluose. Neretai gurkšnodami alų užkandžiaujame sūresniu maistu, o tuomet šio gėrimo norisi dar daugiau. Nepamiršk, kad viename mažame buteliuke kokakolos yra ne mažiau kaip 5 šaukšteliai cukraus ir 126 kcal, o 0,5 bokalo šviesaus alaus - apie 165 kcal.

Ką daryti kad mityba taptų sveikesnė, o kalorijų suvartotum mažiau?

Tiesiog pakeisk vienus produktus kitais. Nori kepsnio? Pasigamink jį iš kalakutienos krūtinėlės ar gabalėlio veršienos. Sumuštinius darykis su neriebiu sūriu, virta liesa jautiena, baltą duoną pakeisk grūdėta ir naudok ne 2 riekeles (nesigamink suvožtinio), o vieną, sviestą tepk ploniau.

Mirtinai nori ledų ar pyragaičio? Suvalgyk jų ir savęs tikrai nekankink, tačiau rinkis mažiau kaloringus. Jei norisi riebesnio pyragėlio, tokį ragauk ne dažniau nei kartą per savaitę. Ne mažiau skanus gardėsis gali būti natūralus jogurtas su šaukšteliu medaus ir saujele sezoninių uogų arba riešutų.

O saldžių gazuotų gėrimų griežtai atsisakyk. Jie ne tik padeda kaupti kilogramus, bet ir siaubingai kenkia dantims bei visam organizmui. Jei norisi kažko gaivaus, tiesiog įsipjaustyk į paprastą vandenį šviežių agurkų, apelsinų griežinėlių, citrinų, įsiberk uogų arba įsimesk mėtų lapelių.