Česnaką puikiai žinai, kaip produktą, atbaidantį gripą ir padedantį apsisaugoti, gydyti peršalimą. Tačiau kinų mokslininkai atliko tyrimą ir nustatė, jog žalias česnakas beveik dvigubai sumažina riziką susirgti plaučių vėžiu!

Kinijoje česnakas vadinamas vienu svarbiausių liaudies medicinos priemonių. Minėtas kinų tyrimas tęsėsi net 7 metus. Buvo detaliai įvertinta beveik 1,5 tūkstančio sergančių plaučių vėžiu ir 4,5 tūkstančio sveikų asmenų. Nustatyta, jog asmenys, vartoję žalią česnaką ne mažiau kaip 2 kartus per savaitę, riziką susirgti plaučių vėžiu sumažino 44 procentais. Netgi rūkaliams česnakas plaučių vėžio riziką sumažino 30 procentų. Tačiau rūkaliai neturėtų ploti delnais ir toliau nuodytis nikotinu. Remiantis tyrimo duomenimis, jų rizika susirgti plaučių vėžiu yra 10–25 kartus didesnė nei tų, kurie neturi šio žalingo įpročio.

Shutetrstock nuotr.

Manoma, kad česnakas veikia net kelis vėžio vystymosi aspektus: užkerta kelią kancerogenų poveikiui, atstato pažeistus genus, kurie gali sukelti vėžį, pristabdo piktybinių ląstelių dauginimąsi arba netgi įjungia jų susinaikinimo mechanizmą. Todėl nepaisydama specifinio česnako kvapo, vis dėlto įtrauk jį į valgiaraštį.

Kaip vartoti česnakus?

* Česnaką valgyk ne kasdien, o 2 kartus per savaitę.

* 2–4 česnako skilteles susmulkink arba sutrink ir paskirstyk skirtingiems patiekalams. Tai padės susilpninti jo kvapą, tačiau nepradangins gydomųjų savybių (troškinamas, kepamas arba verdamas česnakas, deja, praranda dalį naudingumo).

* Česnaką dėk į salotas arba ant duonos riekės užtepk sviesto ir gausiai pabarstyk smulkinto česnako.

* Kaip žinai, kas per daug - tas nesveika, todėl per dažnai česnakų nevartok, nes gali sulaukti ir nemalonaus poveikio.