Net žinodami kokią žalą daro rūkymas, kai kurie vis tiek neatsisako šio įpročio. Vieni sąmoningai nebando mesti rūkyti, o kitiems tai tiesiog nepavyksta. Jei esi viena tų, kurios reguliariai užtraukia cigaretę, turėtum žinoti, koks maistas gali bent iš dalies kompensuoti tavo organizmui daromą rūkymo žalą. Be abejo, geriausias sprendimas būtų vis dėlto atsisakyti rūkalų.

Rūkymas tiesiogiai veikia širdį, kraujagysles, kvėpavimo organus, todėl išauga įvairių susirgimų rizika. Nesvarbu, rūkai daug ar mažai, ši rizika visada išlieka. Norint kompensuoti rūkymo sukeltą žalą, reikia papildomų maistinių medžiagų, tad sveika mityba itin svarbi. Tabako dūmai sukelia organizme laisvųjų radikalų prieaugį, o vitaminai C ir E jį mažina. Planuojant savo mitybą būtina į tai atsižvelgti.

Štai mitybos taisyklės rūkaliams:

Valgyk tamsiai raudonos, oranžinės ar geltonos spalvos daržovių ir vaisių.

Užkandžiavimui rinkis braziliškus riešutus.

Kartais pusryčiams suvalgyk 2 virtų kiaušinių baltymus.

Pirmenybę teik liesai mėsai, pavyzdžiui, kalakutienai, veršienai, tačiau jos nekepk, o virk arba troškink. Taip pat vartok daugiau žuvų.

Gardink maistą česnakais. Jei gali, sukramsnok ir žalią česnako skiltelę.

Į mitybą įtrauk sojų pupelių produktų.

Jei norisi sulčių, rinkis spanguolių, greipfrutų, citrinų ar apelsinų.

Dažniaugerk ne kavą (ypač venk su pienu ar saldžiais pagardais), o žaliąją arbatą.

Nepamiršk ir pasportuoti. Rūkalių sveikatos gerinimui privalomas fizinis krūvis. Reguliari 30-45 minučių mankšta kiekvieną dieną padės išlaikyti fizinį pajėgumą. Labai naudingos ir jogos treniruotės. Jų metu atliekami kvėpavimo pratimai padės apsisaugoti nuo plaučių ligų.