Kasdien rekomenduojama B12 dozė yra mažiausia iš visų B grupės vitaminų. Daugumai suaugusiųjų reikia tik 2,4 mikrogramų per dieną. Tačiau nepaisant to, kad organizmui šio vitamino reikia visai nedaug, jis atlieka labai svarbų vaidmenį.

Labai didelis B12 deficitas gali prisidėti prie širdies ir kraujagyslių ligų, anemijos, insulto, atminties praradimo, šlapimo nelaikymo, paranojos, depresijos ir kitų rimtų sveikatos problemų.

Kam dažniausiai trūksta B12 vitamino?

Skirtingai nei daugelis kitų vitaminų, B12 retai sutinkamas augaluose. Dėl to vegetarai labiausiai jaučia vitamino B12 trūkumą. Vienas iš būdų gauti šio vitamino daugiau,- vartoti B12 praturtintus produktus, pvz., sojų ar riešutų pieną. Šiek tiek vitamino B12 gali turėti ir dirvoje išaugę produktai, mat mikroorganizmai, tokie, kaip bakterijos ir grybeliai, gali gaminti B12. Bakterijų galima rasti dirvoje, tad ir joje išaugę produktai būna labiau aprūpinti.

Į B12 trūkumo rizikos grupę patenka pagyvenę žmonės, užsikrėtusieji ŽIV, esantys po svorio mažinimo operacijos, turintys virškinimo sutrikimų, pvz. sergant Krono liga, kai organizmui sunku absorbuoti maistines medžiagas. Nėščiosioms ar krūtimi maitinančioms moterims rekomenduojamas didesnis kasdienis vitamino B12 lygis.

Teisingas kasdienės mitybos racionas turėtų suteikti pakankamai vitamino B12, tačiau, jei tau tai kelia susirūpinimą, paprašyk savo gydytojo atlikti kraujo tyrimą, kuris padės nustatyti B12 lygį.

Ar reikia vartoti B12 papildomai?

B12 papildai gali būti skysčio pavidalu arba kapsulėmis. Nevalgantiems mėsos, kiaušinių ir pieno produktų, gydytojas gali rekomenduoti papildomai vartoti B12.

Ko gero teko girdėti, kad B12 injekcijos skiriamos energijos lygio padidinimui ar svorio reguliavimui. Tačiau šio metodo efektyvumas moksliškai nėra pagrįstas. Vartojant tik šį vitaminą, nereikia tikėtis stebuklingo lieknėjimo ar energijos pliūpsnio efekto.

B12 trūkumo požymiai

1. Nuovargis

Jauti nuovargį? Tai vienas ryškiausių požymių, kad tavo organizmui gali trūkti būtent šio vitamino. Dėl nepakankamo B12 kiekio kūnas negauna pakankamai deguonies ir energijos, kurie mums gyvybiškai svarbūs.

2. Jautrumas ir galūnių tirpimas

Dilgčiojantis tirpimas delnuose ir pėdose gali būti vitamino B12 trūkumo požymis. Būtina pasikonsultuoti su gydytoju.

3. Sąnarių skausmas

Sunkus sąnarių skausmas, kurio nesukelia patirta trauma ar lėtinis uždegimas, pvz., artritas, verčia sunerimti. Be to, pacientams, turintiems B12 trūkumą, pasireiškia sulėtėję refleksai.

4. Greitas širdies plakimas ar kvėpavimas

Dusulys ir padažnėjęs širdies plakimas gali būti susiję su B12 trūkumu. Būtina pasitikrinti pas gydytoją.

5. Silpnumas

Raumenų silpnumas, pusiausvyros sutrikimas, galvos svaigimas įspėja apie B12 trūkumą.

6. Liežuvio uždegimas

Kai kuriems B12 trūkumą jaučiantiems pacientams, pasireiškia liežuvio uždegimas. Kitas su burna susijęs simptomas – skonio receptorių susilpnėjimas.